0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Du er nu i kø som nummer..: For lang ventetid ved 4 ud af 10 opkald til akuttelefonen

Region Hovedstadens akuttelefon 1813 har en målsætning om, at 90 procent af opkaldene skal besvares inden for tre minutter, hvilket langt fra kunne indfries i de første 11 måneder af 2019. Målsætningen er for ambitiøs, lyder det fra politikere.

Nyheder
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

I de første 11 måneder af 2019 måtte 4 ud af 10 borgere fra Region Hovedstaden vente længere end de målsatte 3 minutter på at få besvaret deres opkald til akuttelefonen 1813. Hver 8. person måtte vente i mere end 10 minutter. Det viser tal fra Region Hovedstaden ifølge DR København.

Der er politisk uenighed om, hvordan tallene skal tolkes. Formanden for Region Hovedstadens sundhedsudvalg Christoffer Buster Reinhardt (K) mener ifølge DR København, at statistikken er utilfredsstillende, og at man skal arbejde på at nå målsætningen.

  • Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Vil du lære os bedre at kende?

Prøv Sundhedsmonitor uforpligtende i 14 dage

Prøv nu

Forsiden